Goed zijn in het brengen van moeilijke boodschappen is een handigheid die elke professional het leven een stuk makkelijker kan maken. Laattijdige leveringen, weigeringen, onvoorziene kosten, negatieve feedback zijn maar een greep uit het gamma. Klanten leggen de lat hoog. Onverwachte tegenvallers helpen aanvaarden, vraagt daarom behoorlijk veel communicatief talent. Tijdens de training optimaliseren we samen met de deelnemers elke stap van het brengen van slecht nieuws: over het kanaliseren van de eerste frustratie, naar het aanvaarden van de mogelijke oplossingen, tot het afsluiten op een positieve noot. Waar nodig gaat de trainer ook in op relevante items uit de wetgeving, om alle misverstanden over rechten en plichten van de klanten de wereld uit te helpen. Na de sessie heb je alles in handen om de overstap te maken van moeilijke boodschap naar tevreden klant.
Elke medewerker die zich communicatie, emotioneel en relationeel wil laten ondersteunen om van een klacht een kracht te maken
Geen voorkennis vereist.
1 dag.
Regio Oost-Vlaanderen
Dat kan! Het sectorfonds subsidieert dan 50% van de opleidingskost.
Neem contact met ons op, we helpen je graag verder!
Voor meer informatie kan je de spelregels raadplegen.
Wil je deze opleiding volgen in open aanbod maar behoren de open data niet tot jouw regio? Geef ons een seintje en we zoeken een oplossing!